29 Haziran 2011 Çarşamba

Kenzül Arş (Kadeh Duası)

Kenzül Arş (Kadeh Duası)

Peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.v.)'den rivâyet edilmiştir. Şöyle buyuruyor......
"Cebrail bana dedi ki: “Ey Muhammed, kim ömründe bir kere bu duayı okursa, Allah´ü Tealâ, onu kıyâmet gününde yüzü ayın on dördü gibi parlak haşreder. Hatta bütün insanlar, onu bir peygamber veya melek sanırlar. Ben ve sen, onun kabrinin üzerinde dururuz.

Ona hesapsız ve azapsız, üzerine binip Cennet'e girmesi için Cennet'ten bir "Burak" getirilir. Sırat Köprüsü'nden şimşek gibi geçer. Onun günâhı, denizlerden suyundan, yağmurların damlasından, ağaçların yapraklarından, kumların adedinden, taşlardan daha fazla olsa bile, kendisine kabul olunmuş (nafile) hac ve bin umre sevabı yazar.

Korkan kimse olursa; Allah (c.c.), onu onu korktuğundan emin kılar. Susayan kimse okursa; Allah, onun susuzluğunu giderir. Aç olan okursa, giyindirir. Hasta okursa şifa verir. Hastanın üzerine okunursa,hastalığından kurtulur. Dünyâ veyahut ahiret ihtiyaçlarından okursa; Allah, istediğini verir. Bir düşmandan veyâ sultandan korktuğu için okursa; ,Allah, onların şerrinden korur ve Allah´ın mahlukâtından gelecek olan tüm zarar ve eziyetleri kendisine ulaşmadan men eder.

Borçlu olan okursa; Allah, onu borcunu ödemeye muvaffak kılar. Hiç kimseye muhtâç olmaz. Eğer onu, hasta olan yazıp üzerinde taşırsa, iyileşir. Kadın taşırsa, kocası ona ikrâm eder. Cinden, insten ve şeytandan, sancı ve hastalıklardan emin olur. Kayıp ise ailesine sağ sâlim kavuşur: Bu duayı okuyan için; cin, melek istiğfâr ederler. Ömrü, bereketli olur. Kim 5 defa bu duayı okursa, Peygamber Aleyhisselam'ı rüyasında görür."

Ebu Bekir Sıddık: “Gece olsun gündüz olsun bu duayı okudum. Peygamber Aleyhisselam´i rüyâmda gördüm.“ buyurur.

Hz. Ömer de şöyle buyurur: "Hiçbir hâcetim olmadı ki, onun için bu duayı okuyayım da giderilmesin."

Hz. Osman (R.A.)diyor ki: “Ben, Kur´an-ı Kerim´i ezberleyemezdim. Resul´u Ekrem (s.a.v)´e bu hususu şikâyet ettim. Bana bu duâyı öğretti. O'nu okuduğumda, Kur´an-ı Kerim´i ezberlemeyi başardım."

Hz. Ali (Kerremullahü Vechedü) buyuruyor ki: "Ben, bu duayı okuduğum vakit, düşmanıma galebe çalardım. Kim ki Fâtihâ'yı, İhlas Suresi'ni, Kâfirun, Felak ve Nas Suresi'ni 3 kere okuyup (ardından) bu duayı okursa; Allah, onu karşılaştığı bütün varlıkların şerrinden korur ve her türlü hastalıktan, her zâlimin şerrinden onu emin kılar ve bütün isteklerini verir. Kim ki, okuduğu gibi onu yazıp üzerinde taşırsa ve kim ki başının altına koyup uyursa; Allah´ü Tealâ, o kimsenin malından, çalınan ve evinden kaçanı geri iâde eder. (ihlasla) Akan suya okursa, su durur, yâhud yanan ateşe okursa ateş söner. Dağın üzerine okursa, dağ paramparça olur. Kim ki, 2 rekat namaz kılıp her rekatında Fâtihâ ve bir de İhlas okuyup selam verdikten sonra bu duayı okursa dünya ve ahirete ait ne isterse, tüm istediklerine nâil olur. Bu duanın fazileti sayılmayacak kadar çoktur. Duâ, budur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder