Kisi isterse inanmayarak bu duayi yapsin! “Hasbiyallahu lâ ilâhe illâ Hû, aleyhi tevekkeltu ve Huve rabbül arsil aziym.”“Allah’a güvendim (bana yeter) tanri yoktur O vardir, ki ben de O’na baglanip isimi ona biraktim; O arsin aziym rabbidir.”Basiniz haksiz yere derde girdigi zaman bu âyet-i günde besyüz veya bin kere okumaya devam ederseniz, insâallah kisa zamanda selâmete çikarsiniz.Bu âyetteki duâyi ilk okuyan Ibrahim Nebidir.Ibrahim aleyhisselâm Nemrud tarafindan yakalattirilip, mancinikla ates daginin içine firlatildigi zaman, havadayken Cebrâil isimli melek gelir ve sorar.-Yâ Ibrahim senin için ne yapmami istersin?Ibrahim aleyhisselâm cevap verir:-Allah’a güvendim. O bana yeter. Tanri yoktur O vardir! Ben O’na baglanip, isimi ona biraktim. Ki O ars’in azîm rabbidir.Iste Ibrahim aleyhisselâmin bu sekildeki ifadesinden sonra mûcize olur; ve Ibrahim aleyhisselâm yavas bir sekilde atesin içine düser fakat onu ates yakmaz. Çünkü, Kur’ân-i Kerîm’de anlatildigi üzere "ates sogumus ve selâmet verici olmustur" Ibrahim Nebi için, Allah emri ile. Iste, böyle bir mûcizenin meydana gelmesine vesile olan anlayis ve ifade vardir bu duada.Bakin bu duâ için ne buyuruyor Rasûlullah salla’lâhu aleyhi ve sellem efendimiz bizlere:-Kim sabah kalktiginda ve geceye girdiginde “Allah’a güvendim o bana yeter, Tanri yoktur, ars’in azîm rabbi olan O vardir” derse; bunu ister sidk ile söylesin ister YALANDAN (inanmiyarak) söylesin, yedi defa söylediginde Allah ona kâfi gelir.’ Ebû Davud.Dikkat edin!Bu hadîs-i serîfte çok önemli bir hususa isaret ediliyor! Allah’in SISTEM’ine! "Allah’in düzeninde asla degisiklik olmaz" âyetiyle de vurgulanan SISTEME.Siz belli dualari veya zikirleri yaptiginiz zaman, inansaniz da, inanmasaniz da, o yapilan çalisma, ilgili mekânizmayi, sistemi harekete geçirir ve mutlaka semeresini verir; demistik.Iste bu hadîs-i serîf, söylediklerimizin açik-seçik ispatidir. "Kisi ister SIDK ile ister yalandan yâni inanmayarak" yaptiginda denmesi bunun apaçik göstergesidir.Bu sebeple diyoruz ki, siz inanmasaniz dahi bu zikirlere veya duâlara bir süre devam edin, söylenildigi sistem üzere. Elbette neticesine ulasacaksiniz.Allah bize bunun mânâsina ermeyi ve bu duayi edebilmeyi nasîb etmis olsun....Alintidir!